Informação do conceito
Termo preferencial
LEERSTOORNISSEN
Definição
- OMSTANDIGHEDEN DIE GEKENMERKT WORDEN DOOR EEN AANZIENLIJKE DISCREPANTIE TUSSEN HET WAARGENOMEN INTELLECTUEEL NIVEAU VAN EEN INDIVIDU EN ZIJN VERMOGEN OM NIEUWE TAAL- EN ANDERE COGNITIEVE VAARDIGHEDEN TE VERWERVEN. DEZE STOORNISSEN KUNNEN HET GEVOLG ZIJN VAN BIOLOGISCHE OF PSYCHOLOGISCHE OMSTANDIGHEDEN. RELATIEF VEEL VOORKOMENDE SUBTYPES ZIJN DYSLEXIE, DYSCALCULIE EN DYSGRAFIE.
Conceito superordenado
Conceitos subordinados
Identificador
- urn:ddi:int.cessda.elsst:2dcc7071-190b-4d78-8c9d-ac10550d04ae:3
Is a version of
Has previous version
Termos equivalentes
-
alemão
-
LERNSCHWÄCHEN
-
LERNSCHWAECHEN
-
LERNSCHWIERIGKEITEN
-
LERNSTOERUNGEN
-
LERNSTÖRUNGEN
-
TEILLEISTUNGSSCHWAECHEN
-
TEILLEISTUNGSSTOERUNGEN
-
TEILLEISTUNGSSTÖRUNGEN
-
INDLÆRINGSHANDICAP
dinamarquês
-
INDLÆRINGSVANSKELIGHEDER
-
PRIMANJKLJAJI NA POSAMEZNIH PODROČJIH UČENJA
esloveno
-
DISCAPACIDADES DE APRENDIZAJE
espanhol
-
DIFICULTADES EN EL APRENDIZAJE
-
OPPIMISVAIKEUDET
finlandês
-
OPPIMISHÄIRIÖT
-
TROUBLES DE L’APPRENTISSAGE
francês
-
DIFFICULTÉS D’APPRENTISSAGE
-
TA
-
TROUBLES D’APPRENTISSAGE
-
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
grego
-
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
-
TANULÁSI NEHÉZSÉG
húngaro
-
inglês
-
LEARNING DIFFICULTIES
-
NÁMSERFIÐLEIKAR
islandês
-
NÁMSÖRÐUGLEIKAR
-
MOKYMOSI NEGALIOS
lituano
-
MOKYMOSI SUNKUMAI
-
LÆREVANSKER
norueguês
-
DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE
romeno
-
DIZABILITĂȚI DE ÎNVĂȚARE
-
INLÄRNINGSSVÅRIGHETER
sueco
-
INLÄRNINGSHANDIKAPP
-
INLÄRNINGSNEDSÄTTNINGAR
-
PORUCHY UČENÍ
tcheco
-
NESCHOPNOST UČENÍ
URI
https://elsst.cessda.eu/id/3/2dcc7071-190b-4d78-8c9d-ac10550d04ae
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}